گروه آموزشی زبان انگلیسی در سوریه ، لبنان و اردن

برای دریافت مطالب درسی به قسمت صفحات وبلاگ مراجعه نمایید

گروه آموزشی زبان انگلیسی در سوریه ، لبنان و اردن

برای دریافت مطالب درسی به قسمت صفحات وبلاگ مراجعه نمایید

تشکیل کلا س های آموزش زبان انگلیسی در مجتمع های آموزشی چمران 1و2

بنا به تصمیمات گرفته شده و اخذ مجوزهای لازم از سرپرستی محترم,مدیریت دو مجتمع آموزشی شهید چمران 1و 2 در نظر دارد در راستای آموزش مکالمه زبان های خارجی اقدام به برگزاری دوره های مدون و اصولی آموزش مکالمه زبان انگلیسی با بهره گیری از کادر آموزشی مجرب در تمامی سطوح بنماید .لازم به توضیح است که طبق زمانبندی صورت گرفته پس از برگزاری آزمون سطح زبانی کتبی و شفاهی از داوطلبین, این کلاس ها از ابتدای آذر ماه91 در محل آموزشگاه شهید چمران2 آغاز و به صورت ترم های مدون آموزشی تا پایان سال ادامه خواهد داشت. در پایان هر ترم به فارغ التحصیلان گواهی نامه دوره مربوط اعطا خواهد شد.همچنین در مقایسه با مراکز آموزشی مشابه در صورت استقبال و حمایت از برگزاری این کلاس ها, ضمن کاهش قابل توجه هزینه های آموزشی خانوده ها در این خصوص,به سلامت روانی و فرهنگی فرزندان عزیزمان نیز کمک شایانی خواهد شد.

مدیریت محترم سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه, لبنان و اردن:

سلام علیکم

با توجه به درخواست مکرر جمعی از دانش آموزان و اولیا مدارس چمران I وII مبنی بر تشکیل کلاس های آموزش مکالمه زبان انگلیسی به صورت مدون و زمانبندی شده در خارج از ساعات آموزشی مدرسه اینجانب علیرضا سهرابی دبیر زبان انگلیسی این دو مجتمع با توجه به مواردی که در ذیل خواهد آمد پیشنهاد و درخواست مجوز تاسیس یک موسسه آموزش زبان های خارجی را تقدیم حضور مینمایم:

در راستای تحقق این نیاز علمی و آموزشی,بسیاری از دانش آموزان این دو مجتمع اقدام به ثبت نام در کلاس های آموزش زبان انگلیسی در مراکز آموزشی انگلیسی و آمریکایی کرده اند.شایان ذکر است که این مراکز گرچه دارای کیفیت آموزشی نسبتا مطلوبی اند اما با بررسی های اینجانب به صورت گرفتن بازخورد از زبان آموزان ایرانی که در این آموزشگاه ها آموزش دیده اندونیز با توجه به تجارب تحصیلی (زیر نظر استاد شهروند آمریکایی در ایران) و تدریس آموزشگاهی حقیر , بنظر می آید که اکثر دانش آموزان ایرانی داوطلب این مراکز -به زعم خود ایشان- بیشتر تحت تاثیر نام و تبلیغات این مووسسات واقع میشده اند. هرچند آگاهی ازاین موضوع نیز مشکلی از این عزیزان را حل نمینموده است,چرا که گزینه دیگری وجود نداشته است.

اما دلیل اصلی تر جهت اصرار بر تحقق این خواسته-صرفنظر از موارد امنیتی- همانا جلوگیری از استحاله فرهنگی دانش آموزان ایرانی و ممانعت از دچار شدن ایشان به تعارضات فرهنگی به جهت تحصیل در 2 محیط آموزشی کاملا متفاوت است, تعارضی که بسهولت در رفتارها و کلام بسیاری از این فراگیران قابل مشاهده و ردیابی است.اما این مشکل تنها به خود این افراد ختم نمی شود بلکه به شکل یک بیماری مسری به بقیه دانش آموزان انتقال یافته است که از نگاه نقادانه هیچ مربی کنجکاوی پنهان نمی ماند.

دلیل بعدی, مظلوم واقع شدن دانش آموزان دخترعلیرغم تمایل بیشتر ایشان به یادگیری زبان انگلیسی دراین محیط های آموزشی است. چراکه دختران ما در مقایسه با پسران با محدودیت ها , معذوریت ها و البته خطرات بیشتری مواجه اند.

استقبال و نیاز برخی والدین,همکاران فرهنگی و نیز مامورین نظام در سایر ارگان ها,ضرورت انکار ناپذیر دیگریست که شایسته توجه می باشد.

و اما دلیل آخر که ضمن صحبت با برخی از دانش آموزان حاصل گردید,عدم استطاعت مالی خانواده ها به پرداخت شهریه های سنگین این موسسات است که به طور میانگین حدود 250دلار برای یک ترم یک ماهه است.

لذا پیشنهاد اینجانب صدور مجوز لازم جهت تاسیس یک موسسه زبانهای خارجی در محل یکی از دو مجتمع است که با اخذ شهریه ای معادل حتی کمتر از 50 درصد آموزشگاه های لبنانی اقدام به آموزش زبان آموزان ایرانی نماید. البته تحقق این مهم و ایجاد رضایت مندی مطلوب در فراگیران,مستلزم ملزومات و نکاتی است که در صورت تصویب اولیه این پیشنهاد به استحضار خواهد رسید.

با تقدیم احترامات

علیرضا سهرابی

21/7/1391

باسمه تعالی

معاونت محترم آموزشی سرپرستی مدارس جمهوری اسلامی ایران در سوریه, لبنان و اردن

سلام علیکم

احتراما برنامه پیشنهادی همراه با ملزومات و تجهیزات لازم جهت تشکیل کلاس های آموزش مکاالمه زبان انگلیسی تقدیم حضور می گردد.

برنامه پیشنهادی

1. اطلاع رسانی مناسب به دانش آموزان و خانواده ها با تهیه پوستر و بروشور از تاریخ تایید برنامه تا شروع ترم اول

2. انجام ثبت نام اولیه از علاقه مندان از1 لغایت 12آبان ماه 91

3. انجام سطح بندی با برگزاری آزمون حضوری به صورت کتبی و انجام مصاحبه علمی طبق یک جدول زمانبندی شده14-13 آبان ماه

4. شروع به کار کلاس ها در ترم اول از 15 آبان ماه لغایت پایان آذر ماه بصورت هفته ای دو جلسه و ادامه آن به صورت هر ترم یک ونیم ماهه

ملزومات و تجهیزات لازم:

1. کلاس درس با وسایل و تجهیزات معمول

2. یک دستگاه لپ تاب

3. دو عدد اسپیکر مناسب

4. تعدادی کتاب های مرجع انگلیسی نظیر فرهنگ های لغت یک زبانه و دو زبانه- فرهنگ اصطلاحات- دایرة المعارف گرامر زبان انگلیسی و....

5. فیلم و کارتون های آموزشی به تناسب سطوح آموزشی

6. کتاب های داستان در سطوح مختلف

7. پوستر ها و تصاویر مرتبط با آموزش زبان

8. سایت کامپیوتری به صورت LAN و متصل به اینترنت

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد