بارم بندی درس زبان خارجی
(انگلیسی - فرانسه - آلمانی) پایه اول دبیرستان
سال تحصیلی
تذکرات مهم : |
|
||||||||
|
•انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات 5 نمره |
•فعالیت های کلاسی کتبی (20 نمره ) |
ارزش یابی مستمر
|
|
|
|
|||
|
•آزمون های مستمر کلاسی 5 نمره |
|
|
|
|||||
|
•فعالیت های کلاسی شفاهی 10 نمره |
|
|
|
|||||
|
•سرعت مناسب 1 نمره |
•خواندن |
ارزش یابی شفاهی پایانی (10 نمره) |
ارزش یابی پایانی |
|
|
|
||
|
•آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح 1 نمره |
|
|
|
|||||
|
•سلیس خوانی 2 نمره |
|
|
|
|||||
|
•درک مطلب 2 نمره |
|
|
|
|||||
|
•بازگویی
و خلاصه کردن مطلب خوانده شده |
|
|
|
|||||
|
•نقشهای زبانی
|
|
|
|
|||||
|
•تلفظ
صحیح ( ارزش یابی در این بخش صرفا به قسمت Pronunciation کتاب محدود می شود). |
|
|
|
|||||
|
تذکر : از10نمره ی ارزش یابی شفاهی پایانی نوبت دوم، 5/ 2 نمره به نیمه اول و 5/7 نمره به نیمه دوم کتاب تعلق می گیرد . |
|
|
|
|||||
|
•دیکته - یک
یا دو حرف جا افتاده از دوازده لغت در قالب جملات را بنویسد. |
ارزش یابی کتبی پایانی (30 نمره) |
|
|
|
||||
|
•جایگزین کردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله) 4 نمره |
•واژگان |
|
|
|
||||
|
•تشخیص کلمات مترادف و متضاد از طریق بافت 1 نمره |
|
|
|
|||||
|
•یافتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز 1 نمره |
|
|
|
|||||
|
•پرسش های چهارگزینه ای 2 نمره |
|
|
|
|||||
|
•در
این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه
پاسخ می دهند.انواع سوالات: Completion,Multiple choice,True/False,Wh questions,Yes/ No
questions |
•درک مطلب |
|
|
|
||||
|
•(Sentence Comprehension) : در این بخش یک یا دو جمله در هر سوال گنجانده می شود که درک آن ها مستلزم دانستن نکته ای میباشد.درمورد این جملات سوال به صورت چهار گزینه ای داده می شود. 3 نمره |
|
|
|
|||||
|
•4سوالات چهارگزینه ای 2 نمره |
•دستور |
|
|
|
||||
|
•مرتب کردن جملات به هم ریخته 2 نمره |
|
|
|
|||||
|
•کامل کردن جملات ناقص 2 نمره |
|
|
|
|||||
|
•پاسخ به سوال باتوجه به تصویر 2 نمره |
|
|
|
|||||
|
•نقش
های زبانی 3 نمره |
|
|
|
|||||
|
الف - استفاده ازستون ودادن مثالی برای هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون های مربوط قرارمی دهند. |
این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: |
•تلفظ
|
|
|
|
|||
|
ب - دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند. |
|
|
|
|||||
|
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط درمورد زبان های انگلیسی و فرانسه است. |
|
|
|
|||||
|
توجه: در ارزش یابی کتبی پایانی نوبت دوم از مجموع 30 نمره، 5/22 نمره ی آن متعلق به نیمه دوم کتاب درسی و 5/7 نمره ی آن متعلق به نیمه اول کتاب درسی می باشد. |
|
|
|
|||||
بارم بندی درس زبان خارجی
(انگلیسی - فرانسه - آلمانی) پایه دوم
دبیرستان سال تحصیلی 88-1387
|
•انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات 5 نمره |
•فعالیت های کلاسی کتبی (20 نمره ) |
ارزش یابی مستمر |
|
|
|
||
•آزمون های مستمر کلاسی 5 نمره |
|
|
|
||||
•فعالیت های کلاسی شفاهی 10 نمره |
|
|
|
||||
•سرعت مناسب 1 نمره |
•خواندن |
ارزش یابی شفاهی پایانی (10 نمره ) |
ارزش یابی پایانی |
|
|
|
|
•آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح 1 نمره |
|
|
|
||||
•سلیس خوانی 2 نمره |
|
|
|
||||
•درک مطلب 2 نمره |
|
|
|
||||
•بازگویی
و خلاصه کردن مطلب خوانده شده |
|
|
|
||||
•نقش
های زبانی |
|
|
|
||||
•تلفظ صحیح (ارزشیابی در این بخش صرفا به قسمت Pronunciation کتاب محدود میشود.لازم به توضیح است که ارزشیابی تلفظ فقط در مورد زبانهای انگلیسی و فرانسه است. 1 نمره |
|
|
|
||||
تذکر : از10نمره ی ارزش یابی شفاهی پایانی نوبت دوم، 5/2 نمره به نیمه اول و 5/7 نمره به نیمه دوم کتاب تعلق می گیرد . |
|
|
|
||||
•دیکته
- یک یا دو حرف جا افتاده از دوازده لغت در قالب جملات را
بنویسد. |
ارزش یابی کتبی پایانی (30 نمره ) |
|
|
|
|||
•جایگزین کردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله) 4 نمره |
•واژگان |
|
|
|
|||
•یافتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز 2 نمره |
|
|
|
||||
•پرسش های چهارگزینه ای 2 نمره |
|
|
|
||||
•در
این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات مربوطه
پاسخ می دهند. |
•درک مطلب |
|
|
|
|||
•(Sentence Comprehension) : در این بخش یک یا دو جمله در هر سوال گنجانده می شود که درک
آن ها مستلزم دانستن نکته ای |
|
|
|
||||
•سوالات چهارگزینه ای 2 نمره |
•دستور |
|
|
|
|||
•مرتب کردن جملات به هم ریخته 2 نمره |
|
|
|
||||
•کامل کردن جملات ناقص 2 نمره |
|
|
|
||||
•پاسخ به سوال باتوجه به تصویر 2 نمره |
|
|
|
||||
•نقش
های زبانی 3 نمره |
|
|
|
||||
الف- استفاده ازستون ودادن مثالی برای هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون های مربوط قرارمی دهند. |
این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: |
•تلفظ
|
|
|
|
||
ب - دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند. |
|
|
|
||||
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط درمورد زبان های انگلیسی و فرانسه است. |
|
|
|
||||
توجه: در ارزش یابی کتبی پایانی نوبت دوم از مجموع 30 نمره، 5/22 نمره ی آن متعلق به نیمه دوم کتاب درسی و 5/7 نمره ی آن متعلق به نیمه اول کتاب درسی می باشد. |
|
|
|
بارم بندی درس زبان خارجی (انگلیسی - فرانسه - آلمانی) پایه سوم دبیرستان سال تحصیلی 88-1387
تذکرات مهم : |
|
||||||||||
•انجام تکالیف درسی و پاسخگویی به سوالات 5 نمره |
•فعالیت های کلاسی کتبی ( 10 نمره ) |
ارزش یابی مستمر |
|
|
|
||||||
•آزمون های مستمر 5 نمره |
|
|
|
||||||||
•سرعت مناسب 1 نمره |
•خواندن |
•فعالیت های کلاسی شفاهی ( 10 نمره ) |
|
|
|
||||||
•آهنگ، تکیه و تلفظ صحیح 1 نمره |
|
|
|
||||||||
•سلیس خوانی 2 نمره |
|
|
|
||||||||
•درک مطلب 2 نمره |
|
|
|
||||||||
•بازگویی
و خلاصه کردن مطلب خوانده شده |
|
|
|
||||||||
•نقش
های زبانی |
|
|
|
||||||||
•تلفظ
صحیح ( ارزش یابی در این بخش صرفا به قسمت Pronunciation کتاب محدود می شود . ) |
|
|
|
||||||||
•دیکته: یک یا دو حرف از واژه در جمله حذف شود (انگلیسی و فرانسه 16 مورد ، آلمانی 12 مورد). انگلیسی و فرانسه 4 نمره / آلمانی 6 نمره |
ارزش یابی پایانی |
|
|
|
|||||||
•جایگزین کردن لغات در جملات (9 لغت در 8 جمله) 4 نمره |
•واژگان
: |
|
|
|
|||||||
•یا فتن واژه های مناسب به منظور تکمیل جملات ناقص با استفاده از دانش زبانی دانش آموز 3 نمره |
|
|
|
||||||||
•تشخیص اجزاء کلام (اسم ، صفت ، ضمیر و غیره ) از طریق بافت (Context) ب 3نمره |
|
|
|
||||||||
•در
این قسمت متنی در سطح متون کتاب انتخاب می شود و دانش آموزان به سوالات
مربوطه شامل: |
•درک
مطلب: |
|
|
|
|||||||
•(Sentence Comprehension) : |
|
|
|
||||||||
•متن
Cloze |
|
|
|
||||||||
•4سوالات چهارگزینه ای 2 نمره |
•دستور
: |
|
|
|
|||||||
•مرتب کردن جملات به هم ریخته 2 نمره |
|
|
|
||||||||
•کامل کردن جملات ناقص 2 نمره |
|
|
|
||||||||
•پاسخ به سوال باتوجه به تصویر 2 نمره |
|
|
|
||||||||
•نقش
های زبانی 4 نمره |
|
|
|
||||||||
الف- استفاده ازستون ودادن مثالی برای هرستون دانش آموزان لغات داده شده رادرستون های مربوط قرارمی دهند. |
این بخش به دو شکل می تواند مورد ارزش یابی قرار گیرد: |
•تلفظ
: |
|
|
|
||||||
ب - دادن مجموعه ای از لغات که همه به جز یکی در یک صدا مشترک هستند. دانش آموزان لغت مربوطه را می یابند. |
|
|
|
||||||||
لازم به توضیح است که ارزش یابی تلفظ فقط درمورد زبان های انگلیسی و فرانسه است. |
|
|
|
||||||||
بارم بندی درس زبان خارجی (انگلیسی - فرانسه - آلمانی) پیش دانشگاهی سال تحصیلی 88-1387 |
|||||||||||
تذکرات مهم : |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|