گروه آموزشی زبان انگلیسی در سوریه ، لبنان و اردن

برای دریافت مطالب درسی به قسمت صفحات وبلاگ مراجعه نمایید

گروه آموزشی زبان انگلیسی در سوریه ، لبنان و اردن

برای دریافت مطالب درسی به قسمت صفحات وبلاگ مراجعه نمایید

روز درخت کاری گرامی باد

روز درخت کاری گرامی باد


همه ساله پانزدهم اسفند به عنوان روز درختکاری در ایران گرامی داشته می شود . در ختکاری یکی از سنن پسندیده در اسلام است که به کرات نسبت به آن در روایات تاکید شده است . امام صادق در این باره می فرمایند : شش چیز است که مومن پس از مرگ از آنها بهره مند می شود: فرزند صالح، مصحفی که از او بماند ،  چاه آبی که حفر کرده باشد، آبی که جاری کند،  سنت نیکی که بنا نهد  و در ختی که بکارد.



   روز درختکاری :

همه ساله چنین روزی به عنوان روز درختکاری در ایران گرامی داشته می شود . در ختکاری یکی از سنن پسندیده در اسلام است که به کرات نسبت به آن در روایات تاکید شده است .

امام صادق در این باره می فرمایند : شش چیز است که مومن پس از مرگ از آنها بهره مند می شود: فرزند صالح، مصحفی که از او بماند ، چاه آبی که حفر کرده باشد، آبی که جاری کند، سنت نیکی که بنهاد و در ختی که بکارد.

روایت شده است: حضرت علی (ع ) به ایجاد نخلستان بزرگی پرداختند و به دست مبارکشان آن را به بار نشاندند.
پیامبرصلى الله علیه وآله فرمود: هر کس درختى بکارد و در نگهدارى آن بکوشد تا میوه دهد، در برابر هرچه از آن میوه به دست آید، پاداشى نزد خدا خواهد داشت.

پیامبرصلى الله علیه وآله همچنین فرمودند : هر که نهالى بکارد، خداوند به مقدار میوه‏اى که از آن درخت به دست مى‏آید، در نامه اعمال او پاداش مى‏نویسد.

همچنین امام صادق‏ علیه السلام: درختان میوه را قطع نکنید که خداوند بر شما عذاب فرو مى‏ریزد.

در قرآن کریم بیش از بیست آیه قرآن  کریم به سر و راز رویش گیاهان اشاره می کند. در جمهور ی اسلامی ایران به همین مناسبت و به منظور توجه دهی مردم به امر مهم درختکاری و حفظ منابع محیط زیست و زیست محیطی از پانزدهم تا بیست و دوم هر سال به نام هفته منابع طبیعی و روز درختکاری نام گذاری  شده است .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد